Dnia 1 stycznia nastąpiły zmiany dotyczące prowadzenia akt osobowych pracowników. Podstawą nowych przepisów jest znowelizowana ustawa Kodeks pracy. Pracodawca ma teraz wybór, czy prowadzić akta osobowe,jak dotychczas, w wersji papierowej czy w wersji elektronicznej. Przedstawiamy obszary, w których obowiązują już nowe regulacje. Prześledzenie ich krok po kroku oraz wdrożenie w swojej placówce da pewność,...
Publikacja omawia zasady prowadzenia akt osobowych po wejściu w życie rewolucyjnych zmian w zakresie dokumentacji pracowniczej, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Najtrudniejsze zagadnienia zostały wyjaśnione na praktycznych przykładach. Z publikacji można się dowiedzieć m.in.
- co powinna zawierać nowa część D akt osobowych,
- jak numerować poszczególne dokumenty w aktach osobowych,
- w...
Przedstawiamy obowiązujące zasady prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej. Wskazujemy okresy przechowywania dokumentacji (i dylematy typu: czy kopiować dokumenty, gdy ktoś ma nowe i stare okresy przechowywania). Wyjaśniamy nowy obowiązek informacyjny. Wskazujemy, co przechowywać w poszczególnych częściach akt i jak obecnie numerować dokumenty. Wyjaśniamy też zmienione zasady ewidencjonowania...
Przedstawiamy obowiązujące zasady prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej. Wskazujemy okresy przechowywania dokumentacji (i dylematy typu: czy kopiować dokumenty, gdy ktoś ma nowe i stare okresy przechowywania). Wyjaśniamy nowy obowiązek informacyjny. Wskazujemy, co przechowywać w poszczególnych częściach akt i jak obecnie numerować dokumenty. Wyjaśniamy też zmienione zasady ewidencjonowania...
Przedstawiamy obowiązujące zasady prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej. Wskazujemy okresy przechowywania dokumentacji (i dylematy typu: czy kopiować dokumenty, gdy ktoś ma nowe i stare okresy przechowywania). Wyjaśniamy nowy obowiązek informacyjny. Wskazujemy, co przechowywać w poszczególnych częściach akt i jak obecnie numerować dokumenty. Wyjaśniamy też zmienione zasady ewidencjonowania...
W książce zostały omówione najważniejsze kwestie związane z prowadzeniem przez pracodawcę dokumentacji pracowniczej. Uwzględniono przy tym najnowsze zmiany w przepisach, w wyniku których zmianie uległy niektóre dokumenty związane z zatrudnianiem pracowników.
Publikacja ta jest nieocenioną pomocą dla każdego pracodawcy oraz osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i pracownicze w firmie.
Zatrudniając...
W książce omówiono rewolucyjne zmiany, jakie weszły w życie od 1 stycznia 2019 r. w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Z publikacji można się m.in. dowiedzieć:
● jak prowadzić dokumentację w formie elektronicznej,
● jakie są nowe okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych,
● jak prowadzić akta osobowe na nowych zasadach.
Opracowanie uwzględnia obowiązki pracodawców...